söndag 1 februari 2015

Smörlatte, bulletkaffe, fettkaffe, kokoskaffe. Kärt barn har månganamn: Här kommer mitt bästa recept:

Efter morgonyoga, ett stort glas vatten, dagens vitminer (D, Zink/Magnezium och omega3) och en kopp svart kaffe så börjar jag varje dag såhär. Det är en god vana på så många sätt. God för att jag mår bra. God för att det är så galet gott!

Smörlatte med pepparkakskrydda: 

Två deciliter hett, starkt, eko-kaffe
1 tsk ekologisk kokosolja
20-40 gram osaltat smör
1 knivsudd pepparkakskrydda

Mixa i 15 sex med mixerstav eller i din magic bullet (om du inte har en magic bullet kan jag bara rekommendera att du köper en. JAG ÄLSKAR MIN MAGIC BULLET!!)  tills fluffig latte-lik kaffedrink.

Testa. Det är raketbränsle och det sätter din blodsockeragenda för hela dagen. Du blir mätt, pigg och full av energi fram till lunch. Upprepa till fikat vid 15  för en lika energisk eftermiddag.



Smörlatte. En god vana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar